Op naar Albert - Reisverslag uit Albert, Frankrijk van Leo Baard - WaarBenJij.nu Op naar Albert - Reisverslag uit Albert, Frankrijk van Leo Baard - WaarBenJij.nu

Op naar Albert

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

23 Oktober 2014 | Frankrijk, Albert

Waarbenjij weet niet waar Albert te vinden is, valt mij een beetje tegen hoor. (Het is mij inmiddels gelukt, even wat meer geduld hebben). Als je het echt wilt weten: het ligt ten oosten van Amiens en Amiens ligt ten noorden van Parijs.

Vandaag begin ik de dag met het bij elkaar rapen van alles wat mee zal moeten. Het meeste lag wel voor het oprapen hoor, zo erg was het nu ook weer niet. Daarna het huis een nog schrobbeurt en al met al loopt het al tegen vieren, wanneer ik in het nieuwe motorpak afscheid van mijn lieve dochter Irene neem. Een druk op de knop en zacht staat La Guz op de bok te schudden, ik hoor wel wat gerommel uit de uitlaten, maar mechanische bijgeluiden zijn amper waarneembaar. Eh.... misschien kunnen de oordoppen er iets mee te maken hebben, neuh denk het eigenlijk niet hoor.
Vandaag gaat de route over de N57 richting Middelburg, de Westerschelde onderdoor, richting Gent en daarna snel naar Frankrijk (alsof dat beter is dan België). Uiteraard moet ik zo nodig in het spitsuur Lille binnenrijden. Gelukkig kan ik er soms voorbij kruipen, maar opschieten is anders.
Het is al donker, wanneer ik de tolweg opdraai. Tijd voor een extra lampje er bij, die breedstraler scheelt een slok op een biertje zeg.
Bij Bapaume kan ik er eindelijk af, even wat eurootjes aftikken en gauw op zoek naar een hotelletje. Tja, de eerste die ik tegenkom is een IBIS in Albert. Een duur adresje hoor, het eten smaakt er gelukkig goed, ook een getapte 1667 bleek geen verkeerde keus.
Het weerbericht voor vandaag was: fris, winderig en soms een beetje vochtig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Albert

Op de Guzzi naar..... Islas Canarias

We schrijven 11 oktober 2014, nog even geduld en dan begint het motorseizoen weer. Toegegeven, ik heb dit jaar al eens eerder op de motor gereden (op de Guzzi tot Zaltbommel en de volgende dag met de Goldwing naar de Eifel). Waarom ik eigenlijk terug ben gegaan ben om de Wing te halen weet ik eigenlijk niet meer zo goed. Ik word er niet jonger op, denk ik.

Ik ga dus weer eens op pad, uiteraard met de motor en vanzelfsprekend met de oude trouwe Guzzi. Na mijn vorige reis heb ik weer eens een nieuwe accu gemonteerd, het kofferrek is versterkt (ben benieuwd of deze modificatie ook een verbetering zal blijken te zijn), de remklauwen zijn gereviseerd en ik heb een nieuwe voorband laten monteren. Daar de terugreis in medio november gepland staat, heb ik nog een andere modificatie aangebracht. Twee aluminium plaatjes, voor de treeplanken gemonteerd, zullen de koude wind om mijn voeten geleiden. Ook heb ik in een nieuw en warm motorpak geïnvesteerd. Kortom, de voorbereiding is ook nu weer uitmuntend en ik ben er van overtuigd, dat de reis rimpelloos zal verlopen.

Daar komt bij, dat ik na mijn vakantie een diner aangeboden zal krijgen. Mijn goede vriend Ben is zo aardig geweest dit genereuze aanbod te doen, als tegenprestatie verlangt hij alleen maar dat de Guzzi mij (al rijdend) weer veilig thuis brengt. Aardig hé, of is het meer naïef, want wat zou er nu mis kunnen gaan?

De bestemming is ook dit jaar weer Spanje. In Cadiz zal ik op 28 oktober inschepen en in de vroege morgen op de 30e oktober zal het prachtige geluid van de Guzzi in Las Palmas de Gran Canaria te horen zijn. Ruim een week later zal ik vanaf Sante Cruz de Tenerife aan een volgende cruise (nu richting Cadiz) beginnen. Daarna volgt nog een prachtige terugreis door het mooie Spanje.

Recente Reisverslagen:

15 November 2014

En weer thuis. jippie !/? * (doorstrepen wat...)

13 November 2014

Frankrijk kan toch leuk zijn

12 November 2014

Adios España, bonjour La France

11 November 2014

Waterballet in Spanje

10 November 2014

Weer terug in Spanje
Leo

Het is in de pre-pubertijd al begonnen, het verlangen om te reizen. En niet met een trein of vliegtuig, maar op 2 wielen. Eh, daar tussenin moet dan wel een motorblok zitten. De wereld verkennen, onbekende mensen ontmoeten, vreemde gerechten en biertjes proeven. het hoofd leegmaken en buiten leven zijn een paar van mijn drijfveren. Aan ideeën en bestemmingen geen gebrek, wel aan voldoende vrije tijd om dit ook te kunnen doen. Op mijn 16e trok er met mijn Zundapp op uit en vanaf mijn 18e heb ik op de motor een behoorlijk deel van Europa verkend. Na mijn scheiding in 2010 ging ik door een abnormaal diep dal. Gelukkig heb ik veel steun van een paar vrienden en kennissen gehad en vooral mijn schat van een dochter heeft mij geholpen die jaren door te komen. Ja je leest het goed, ik ben er nog niet hoor.

Actief sinds 11 April 2012
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 27247

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2014 - 15 November 2014

Op de Guzzi naar..... Islas Canarias

13 April 2012 - 27 April 2012

Leo a españa con el Moto Guzzi, 2012

Landen bezocht: