Dag 2: het wordt al wat warmer...... - Reisverslag uit Jaunay-Clan, Frankrijk van Leo Baard - WaarBenJij.nu Dag 2: het wordt al wat warmer...... - Reisverslag uit Jaunay-Clan, Frankrijk van Leo Baard - WaarBenJij.nu

Dag 2: het wordt al wat warmer......

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

24 Oktober 2014 | Frankrijk, Jaunay-Clan

Deadlines halen is iets, wat ik in mijn vakanties nu juist niet wil doen. Ik vind, dat ik dan mijn hoofd moet leegmaken. dat ik vooral dingen doe, die ik leuk vind om te doen.
Afijn, ik slaap vandaag eerst eens lekker uit. Om half acht wacht mij een typisch frans hotelontbijtje, heerlijk. En als ik naar buiten kijk, dan kan ik nu voorgenieten, want het wordt een druilerige dag. Het miezert en het is een graad of negen buiten. Kortom, what more do you want for a day to start with.
Na een rib uit mijn lijf bij IBIS achtergelaten te hebben en de rest van mijn lichaam lekker warm in het motorpak gehesen te hebben, vervolg ik mijn weg. In het begin nog wat voorzichtig want een combinatie van een nat wegdek met gore franse dieseltjes is in mijn ogen geen goede.
Overigens lijkt mijn modificatie aan de Guzzi, de platen voor de treeplanken, aardig te werken, want de voeten voelen heerlijk warm aan.
Ik neem mij voor om in Frankrijk echt tijdig de benzinevoorraad aan te vullen en als ik Amiens nader brandt het lampje al een tijdje, maar geen benzinepomp te zien. Voor alle zekerheid rijd ik de stad in en vraag aan een local of ik ergens kan tanken. Eh non, ah oui: terug en immer gerade aus. Jawel, na een kilometer of 4 kom ik een Total reclamezuil tegen. Precies op mijn route overigens, dus ik had de stad niet hoeven in te rijden, grrr.
De route leid mij over niet al te grote wegen, dat is mooi, maar ook nogal langzaam. Die deadline hé, as dinsdag moet ik in Cadiz zijn voor mijn minicruise. Ik stel mijzelf gerust, want aan het eind van de dag en morgen wacht mij wat grotere wegen.
Tegen half twaalf stop ik voor mijn eerste lunch, een broodje en een colaatje. De uitbater van de typisch franse patatwagen op een parkeerplaats rijdt zelf een of andere Yamaha en vraagt of de BMW mij bevalt. Als hij hoort, dat het een Moto Guzzi is draait hij bij, ziet hij zijn vergissing in en lijkt zelfs te ontdooien. Misschien hebben de Fransen in '40-'45 meer last van de Duitsers gehad, dan van de Italianen. Het antwoord op zijn vraag waar de reis naar toe gaat lijkt hij maar moeilijk te geloven.
Wat later op de dag nader ik een dorpje met de illustere naam Buell en daar ontwaar ik een bedrijf met de twijfelachtige naam Valeo. De startmotor van de Guzzi is namelijk niet van italiaans, maar van franse makelij. Juist: Valeo. Ik stop even om Johan dit via een sms-je te laten weten en ook na deze stop start de Guzzi als "vanouds". Nou ja, hij start.
Om drie uur wacht een 2e lunch, een baguette avec ham en kaas, jammie!
Na deze stop gaat de handvatverwaming uit en moet ik zelfs een paar keer het zonneschempje in de helm gebruiken, zozo...

Ik besluit om tussen 7 en half acht een hotel op te zoeken en om kwart over zeven rijd ik Jaunay-Clan binnen, een voorstadje van Poitiers. Vijf grote witte letters zorgen er voor, dat de Guzzi tot stilstand komt. De hotelier komt er gelijk aan en gebaart mij waar ik de brommer het best kan neerzetten (niet op het grind , maar op een betonnen vloer waar een rolstoel op staat geschilderd). Hij laat mij de daarnaast gelegen hotelkamer zien en we hebben snel een deal. Een aardige vent en een redelijke prijs. Wat later blijkt, het is namelijk donker buiten, dat achter het pand een spoorlijn ligt en ik denk niet dat er veel struiken tussen de bielzen zullen groeien.
Even de benen strekken, op pad naar mijn avondmaal: een pizza!

De 2e dag zit er dus op en de route voor morgen zal mij naar mijn "beloofde land" wijzen: España.

  • 25 Oktober 2014 - 12:01

    Peter Langbroek:

    Hoi Leo,

    Wil je mijn toevoegen aan je adresboek

    Mvg en een fijne reis,
    Peter

  • 25 Oktober 2014 - 13:33

    Evelien:

    Hoi Leo,

    Op naar Spanje!!
    Cádiz is een erg mooi stadje. Hopelijk heb je nog even tijd om er door te lopen.

    Goede reis!

    Evelien

  • 25 Oktober 2014 - 22:01

    Tina En Harm:

    Hey Leo,
    hartstikke leuk dat je weer een reisverslag maakt. Fijn dat je warme voeten hebt!! En je nieuwe pak ook lekker warm? Hopelijk stijgt de temperatuur met het stijgen van het aantal kilometers.
    Slaap lekker en rij voorzichtig.
    Harm en tina

  • 25 Oktober 2014 - 22:35

    Leo Van Den Baard:

    Peter, is gedaan.
    Hoi Eef, ja als ik er op tijd ben, dan bezoek ik de stad zeker.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Jaunay-Clan

Op de Guzzi naar..... Islas Canarias

We schrijven 11 oktober 2014, nog even geduld en dan begint het motorseizoen weer. Toegegeven, ik heb dit jaar al eens eerder op de motor gereden (op de Guzzi tot Zaltbommel en de volgende dag met de Goldwing naar de Eifel). Waarom ik eigenlijk terug ben gegaan ben om de Wing te halen weet ik eigenlijk niet meer zo goed. Ik word er niet jonger op, denk ik.

Ik ga dus weer eens op pad, uiteraard met de motor en vanzelfsprekend met de oude trouwe Guzzi. Na mijn vorige reis heb ik weer eens een nieuwe accu gemonteerd, het kofferrek is versterkt (ben benieuwd of deze modificatie ook een verbetering zal blijken te zijn), de remklauwen zijn gereviseerd en ik heb een nieuwe voorband laten monteren. Daar de terugreis in medio november gepland staat, heb ik nog een andere modificatie aangebracht. Twee aluminium plaatjes, voor de treeplanken gemonteerd, zullen de koude wind om mijn voeten geleiden. Ook heb ik in een nieuw en warm motorpak geïnvesteerd. Kortom, de voorbereiding is ook nu weer uitmuntend en ik ben er van overtuigd, dat de reis rimpelloos zal verlopen.

Daar komt bij, dat ik na mijn vakantie een diner aangeboden zal krijgen. Mijn goede vriend Ben is zo aardig geweest dit genereuze aanbod te doen, als tegenprestatie verlangt hij alleen maar dat de Guzzi mij (al rijdend) weer veilig thuis brengt. Aardig hé, of is het meer naïef, want wat zou er nu mis kunnen gaan?

De bestemming is ook dit jaar weer Spanje. In Cadiz zal ik op 28 oktober inschepen en in de vroege morgen op de 30e oktober zal het prachtige geluid van de Guzzi in Las Palmas de Gran Canaria te horen zijn. Ruim een week later zal ik vanaf Sante Cruz de Tenerife aan een volgende cruise (nu richting Cadiz) beginnen. Daarna volgt nog een prachtige terugreis door het mooie Spanje.

Recente Reisverslagen:

15 November 2014

En weer thuis. jippie !/? * (doorstrepen wat...)

13 November 2014

Frankrijk kan toch leuk zijn

12 November 2014

Adios España, bonjour La France

11 November 2014

Waterballet in Spanje

10 November 2014

Weer terug in Spanje
Leo

Het is in de pre-pubertijd al begonnen, het verlangen om te reizen. En niet met een trein of vliegtuig, maar op 2 wielen. Eh, daar tussenin moet dan wel een motorblok zitten. De wereld verkennen, onbekende mensen ontmoeten, vreemde gerechten en biertjes proeven. het hoofd leegmaken en buiten leven zijn een paar van mijn drijfveren. Aan ideeën en bestemmingen geen gebrek, wel aan voldoende vrije tijd om dit ook te kunnen doen. Op mijn 16e trok er met mijn Zundapp op uit en vanaf mijn 18e heb ik op de motor een behoorlijk deel van Europa verkend. Na mijn scheiding in 2010 ging ik door een abnormaal diep dal. Gelukkig heb ik veel steun van een paar vrienden en kennissen gehad en vooral mijn schat van een dochter heeft mij geholpen die jaren door te komen. Ja je leest het goed, ik ben er nog niet hoor.

Actief sinds 11 April 2012
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 27249

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2014 - 15 November 2014

Op de Guzzi naar..... Islas Canarias

13 April 2012 - 27 April 2012

Leo a españa con el Moto Guzzi, 2012

Landen bezocht: