In de boot... - Reisverslag uit Arrecife, Spanje van Leo Baard - WaarBenJij.nu In de boot... - Reisverslag uit Arrecife, Spanje van Leo Baard - WaarBenJij.nu

In de boot...

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

29 Oktober 2014 | Spanje, Arrecife

“Een dag zonder motor is een dag niet geleefd”, dit heb ik ooit eens ergens gelezen. Nou, ik vind het klinkklare onzin, want dan heb ik wel heel veel dagen niet geleefd. Hmm, zo beschouwd zit er wel weer een kern van waarheid in. Leef je niet pas, als je iets doet wat je werkelijk graag wil doen. Hoort werken daar bij, het huishouden of shoppen bij de Lidl? Soms wel en soms niet, dus zo bezien klopt er van deze stelling toch wel iets. Geldt dat ook voor vandaag, want ik zit de hele dag (en nacht) nog op zee?
Toch wel hoor, want ik heb de Guzzi gezien en ik heb haar een beetje vertroeteld. Pas laat in de middag begreep ik, dat men een paar keer per dag kort het autodek op mag. Ik neem aan alleen als het zoals nu mooi rustig weer is. Gisteren vond ik de motor veel ruwer dan anders lopen en stationair draaide hij met een wat lager toerental en veel onregelmatiger. Ik was (en inmiddels ben) er van overtuigd, dat de oorzaak gevonden moet worden in de (haar)scheurtjes in de inlaatrubbers (die zitten tussen zeg maar de carburateurs en het inlaatspruitstuk; maakt niet uit hoor, als je dit niets zegt). Ik dacht en weet inmiddels, dat er daar valse lucht aangezogen zal worden. Met lijm heb ik de scheurtjes gedicht en met ductape heb ik de handel versterkt of in ieder geval getracht te versterken. We zullen zien of ik of Ben gelijk zal krijgen. Ik heb er wel vertrouwen in, dat deze noodreparatie het tot thuis zal houden. En zo niet, dan verzin ik er dan wat op. Ik vind de benzinekraan ook er was "vies" uitzien. lijkt wel of hij een beetje lekt. Even afwachten maar.

Vandaag heb ik ook kennis gemaakt met een Duits echtpaar, dat naast een huis aan het Bodenmeer een appartement op Fuerteventura heeft. Zij zijn met de boot, omdat ze hun Berlingo uit Duitsland bij het appartement wilden hebben. Prachtig om te zien, dat deze twee mensen zo hun droom hebben kunnen waar maken. Hij wil, “net als al die andere oude mannetjes”, daar nog een bootje hebben om te gaan vissen (had hij in Duitsland immers ook) en zij vindt tuinieren zo mooi (schön) en daarvoor moet je volgens haar echt niet in de Canaries zijn, maar im Deutschland. Ze straalden gewoon, mooi toch! Zij had overigens nog een mooie theorie over het waarmaken van je dromen. Een Duitse dichter heeft in één van zijn werken over dit fenomeen geschreven en het komt er op neer, dat je bij het nastreven van je dromen niet bang moet zijn, dat je na het bereiken van een droom niets meer te dromen zou hebben, want dromen hebben ook kinderen. Mooi gesproken en ik hoop, dat zij de grote en kleine dromen zo lang mogelijk kunnen blijven nastreven.
Ik heb zelf een mooie droom langzaam in een nachtmerrie zien veranderen en met het vinden van nieuwe dromen heb ik nog steeds vreselijk veel moeite. Allemaal mooie verhalen over verwerken, vermannen en doorgaan, allemaal bullshit. Maar hé, het is vakantietijd en dat is zo’n klein droompje. Lekker op de Guzzi de Europese wereld verkennen is er eigenlijk ook één, waarvan sommigen hebben beweerd, dat deze droom gegarandeerd uiteen zou spatten. Van dat laatste klopt natuurlijk ook (voorlopig dan) geen reet.

Samen met de vegetarische fietser heb ik gecomert, hij aan een zorgvuldig uitgekozen vegetarische maaltijd (volgens hem "altijd lastig aan boord") en ik een pasta, bij toeval vegetarisch, waar echt geen vlees en volgens mij ook geen kruiden in of op heeft gezeten. Ach, het was bij de prijs inbegrepen, dus je mag niet mopperen…. volgens mijn tafelgenoot dan.
Om 11 uur ’s avonds doen we Arrecife op Lanzarote aan en daarna varen we door naar Las Palmas. Apart hoor om ’s avonds om 11 uur aan boord in korte broek aan dek te staan. Ik heb wel een sweater aan moeten doen, omdat mijn gehoest en inmiddels ook geproest er niet echt op achteruit is gegaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Arrecife

Op de Guzzi naar..... Islas Canarias

We schrijven 11 oktober 2014, nog even geduld en dan begint het motorseizoen weer. Toegegeven, ik heb dit jaar al eens eerder op de motor gereden (op de Guzzi tot Zaltbommel en de volgende dag met de Goldwing naar de Eifel). Waarom ik eigenlijk terug ben gegaan ben om de Wing te halen weet ik eigenlijk niet meer zo goed. Ik word er niet jonger op, denk ik.

Ik ga dus weer eens op pad, uiteraard met de motor en vanzelfsprekend met de oude trouwe Guzzi. Na mijn vorige reis heb ik weer eens een nieuwe accu gemonteerd, het kofferrek is versterkt (ben benieuwd of deze modificatie ook een verbetering zal blijken te zijn), de remklauwen zijn gereviseerd en ik heb een nieuwe voorband laten monteren. Daar de terugreis in medio november gepland staat, heb ik nog een andere modificatie aangebracht. Twee aluminium plaatjes, voor de treeplanken gemonteerd, zullen de koude wind om mijn voeten geleiden. Ook heb ik in een nieuw en warm motorpak geïnvesteerd. Kortom, de voorbereiding is ook nu weer uitmuntend en ik ben er van overtuigd, dat de reis rimpelloos zal verlopen.

Daar komt bij, dat ik na mijn vakantie een diner aangeboden zal krijgen. Mijn goede vriend Ben is zo aardig geweest dit genereuze aanbod te doen, als tegenprestatie verlangt hij alleen maar dat de Guzzi mij (al rijdend) weer veilig thuis brengt. Aardig hé, of is het meer naïef, want wat zou er nu mis kunnen gaan?

De bestemming is ook dit jaar weer Spanje. In Cadiz zal ik op 28 oktober inschepen en in de vroege morgen op de 30e oktober zal het prachtige geluid van de Guzzi in Las Palmas de Gran Canaria te horen zijn. Ruim een week later zal ik vanaf Sante Cruz de Tenerife aan een volgende cruise (nu richting Cadiz) beginnen. Daarna volgt nog een prachtige terugreis door het mooie Spanje.

Recente Reisverslagen:

15 November 2014

En weer thuis. jippie !/? * (doorstrepen wat...)

13 November 2014

Frankrijk kan toch leuk zijn

12 November 2014

Adios España, bonjour La France

11 November 2014

Waterballet in Spanje

10 November 2014

Weer terug in Spanje
Leo

Het is in de pre-pubertijd al begonnen, het verlangen om te reizen. En niet met een trein of vliegtuig, maar op 2 wielen. Eh, daar tussenin moet dan wel een motorblok zitten. De wereld verkennen, onbekende mensen ontmoeten, vreemde gerechten en biertjes proeven. het hoofd leegmaken en buiten leven zijn een paar van mijn drijfveren. Aan ideeën en bestemmingen geen gebrek, wel aan voldoende vrije tijd om dit ook te kunnen doen. Op mijn 16e trok er met mijn Zundapp op uit en vanaf mijn 18e heb ik op de motor een behoorlijk deel van Europa verkend. Na mijn scheiding in 2010 ging ik door een abnormaal diep dal. Gelukkig heb ik veel steun van een paar vrienden en kennissen gehad en vooral mijn schat van een dochter heeft mij geholpen die jaren door te komen. Ja je leest het goed, ik ben er nog niet hoor.

Actief sinds 11 April 2012
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 27251

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2014 - 15 November 2014

Op de Guzzi naar..... Islas Canarias

13 April 2012 - 27 April 2012

Leo a españa con el Moto Guzzi, 2012

Landen bezocht: