Leo de bochtenridder - Reisverslag uit Cruce de Arinaga, Spanje van Leo Baard - WaarBenJij.nu Leo de bochtenridder - Reisverslag uit Cruce de Arinaga, Spanje van Leo Baard - WaarBenJij.nu

Leo de bochtenridder

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

31 Oktober 2014 | Spanje, Cruce de Arinaga

Na lekker uitgeslapen te hebben, het is een cliché, maar in een tentje heb ik altijd al opperbest geslapen, meld ik mij bij mijn amigo van het restaurant voor een Canarisch ontbijtje. Dit blijkt een (in mijn geval dan) kop thee te zijn met een geroosterd ingevet broodje, waar je een soort jam op kan smeren. Is wat vetter dan anders, maar het smaakt goed. Vanaf de vroege morgen zijn de transportbedrijven hier weer flink in de weer, het is een komen en gaan van straal- en propeller vliegtuigen. Waar al die mensen naar toe gaan, zal ik later vandaag te zien krijgen.
Want, ik ga vandaag een rondje door het binnenland maken. Uiteraard m.b.v. de Tripy stippel ik een flinke route uit, die ruim 120km lang is. Dat lijkt niet zo veel hé? Nou, als je bedenkt dat er amper rechte stukken tussen zitten, dan blijkt het verdomd lang te zijn hoor. Er zitten Zwitserse haarspeldbochten in, maar dan in micro formaat. Smaller, minder steil en er zitten kortere stukken tussen de bochten, dus zijn er ook meer bochten. Ik kan mij voorstellen, dat men hier de profieldiepte niet in het midden van de band meet, maar aan de zijkanten. Ten opzichte van de kuststrook bij de camping is het in het binnenland veel mooier, uiteraard bergachtiger, maar ook veel schoner. Later op de dag blijft bijvoorbeeld een plastic zakje aan de claxon en de linker uitlaatbocht hangen, dat wordt weer polijsten thuis en stinken dat het doet. In de bergen ontmoet ik een Brit, die op een gehuurde BMW aan het toeren is. Volgens mij was het zo’n 800cc twin. De goede man vond hem irritant trillen, vooral in de stuurhelften, en hij weet waarover hij praat, want hij rijdt thuis op een Bonneville. Nou dan ben je volgens mij een expert in trillende motoren hoor. Eenmaal de bergen weer uit stuit ik op een gigantisch industriegebied. Op het oog ziet het er allemaal heel netjes uit, geen hoge roetdeeltjes uitbrakende schoorstenen, maar vele duizenden appartementen, hotels, casa’s, restaurants, auto’s en (bad)gasten. Op een paar jonge ouders na zijn het vooral senioren. Nee grapjassen, niet zozeer van mijn leeftijd, veelal nog wel wat ouder hoor.
Als ik deze regio vergelijk met mijn herinnering uit de jaren ‘90 op Lanzarote, dan moet ik bekennen, dat het er daar (toen in ieder geval) veel kleinschaliger aan toe gaat. Ondanks, dat ik op de hoogte was van het bestaan van massatoerisme, was ik verrast door de absurde omvang er van. Wat mij betreft zit ik dan nog liever in een tentje op een eenvoudige camping. Of… wat denk je van die casa in El Pedroso? Nou, ik zou het wel weten hoor.

Omdat mijn gehoest mijn humeur geen goed doet, ben ik van plan om morgen eens helemaal niets te doen. Wat lezen, wat zonnen, wat eten en “wat” drinken. Ik zal dan ook eens vragen of ik hun wifi even mag lenen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Cruce de Arinaga

Op de Guzzi naar..... Islas Canarias

We schrijven 11 oktober 2014, nog even geduld en dan begint het motorseizoen weer. Toegegeven, ik heb dit jaar al eens eerder op de motor gereden (op de Guzzi tot Zaltbommel en de volgende dag met de Goldwing naar de Eifel). Waarom ik eigenlijk terug ben gegaan ben om de Wing te halen weet ik eigenlijk niet meer zo goed. Ik word er niet jonger op, denk ik.

Ik ga dus weer eens op pad, uiteraard met de motor en vanzelfsprekend met de oude trouwe Guzzi. Na mijn vorige reis heb ik weer eens een nieuwe accu gemonteerd, het kofferrek is versterkt (ben benieuwd of deze modificatie ook een verbetering zal blijken te zijn), de remklauwen zijn gereviseerd en ik heb een nieuwe voorband laten monteren. Daar de terugreis in medio november gepland staat, heb ik nog een andere modificatie aangebracht. Twee aluminium plaatjes, voor de treeplanken gemonteerd, zullen de koude wind om mijn voeten geleiden. Ook heb ik in een nieuw en warm motorpak geïnvesteerd. Kortom, de voorbereiding is ook nu weer uitmuntend en ik ben er van overtuigd, dat de reis rimpelloos zal verlopen.

Daar komt bij, dat ik na mijn vakantie een diner aangeboden zal krijgen. Mijn goede vriend Ben is zo aardig geweest dit genereuze aanbod te doen, als tegenprestatie verlangt hij alleen maar dat de Guzzi mij (al rijdend) weer veilig thuis brengt. Aardig hé, of is het meer naïef, want wat zou er nu mis kunnen gaan?

De bestemming is ook dit jaar weer Spanje. In Cadiz zal ik op 28 oktober inschepen en in de vroege morgen op de 30e oktober zal het prachtige geluid van de Guzzi in Las Palmas de Gran Canaria te horen zijn. Ruim een week later zal ik vanaf Sante Cruz de Tenerife aan een volgende cruise (nu richting Cadiz) beginnen. Daarna volgt nog een prachtige terugreis door het mooie Spanje.

Recente Reisverslagen:

15 November 2014

En weer thuis. jippie !/? * (doorstrepen wat...)

13 November 2014

Frankrijk kan toch leuk zijn

12 November 2014

Adios España, bonjour La France

11 November 2014

Waterballet in Spanje

10 November 2014

Weer terug in Spanje
Leo

Het is in de pre-pubertijd al begonnen, het verlangen om te reizen. En niet met een trein of vliegtuig, maar op 2 wielen. Eh, daar tussenin moet dan wel een motorblok zitten. De wereld verkennen, onbekende mensen ontmoeten, vreemde gerechten en biertjes proeven. het hoofd leegmaken en buiten leven zijn een paar van mijn drijfveren. Aan ideeën en bestemmingen geen gebrek, wel aan voldoende vrije tijd om dit ook te kunnen doen. Op mijn 16e trok er met mijn Zundapp op uit en vanaf mijn 18e heb ik op de motor een behoorlijk deel van Europa verkend. Na mijn scheiding in 2010 ging ik door een abnormaal diep dal. Gelukkig heb ik veel steun van een paar vrienden en kennissen gehad en vooral mijn schat van een dochter heeft mij geholpen die jaren door te komen. Ja je leest het goed, ik ben er nog niet hoor.

Actief sinds 11 April 2012
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 27248

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2014 - 15 November 2014

Op de Guzzi naar..... Islas Canarias

13 April 2012 - 27 April 2012

Leo a españa con el Moto Guzzi, 2012

Landen bezocht: