Waterballet in Spanje - Reisverslag uit Olvega, Spanje van Leo Baard - WaarBenJij.nu Waterballet in Spanje - Reisverslag uit Olvega, Spanje van Leo Baard - WaarBenJij.nu

Waterballet in Spanje

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

11 November 2014 | Spanje, Olvega

Heel nat en heel koud.
Er vat niet veel meer over deze dag te zeggen. Maar Leo, je hebt toch een nieuw en warm motorpak? Jawel, en dat pak zou ook waterdicht moeten zijn. Vanmorgen dacht ik nog, zou die echt waterdicht zijn? Tja, het is wel goed om dit te weten. Vooraf was ik er niet zeker van en vandaar ook, dat ik het rode (inmiddels al een beetje oranje geworden) regenpak ook heb meegenomen en vandaag zal de eerste keer zijn, dat het nieuwe pak zijn regendoop zal krijgen. Ik doe wel de regenoverwanten over de (zomer)handschoenen aan. Als ik wegrijd druppelt het een beetje, niet noemenswaardig dus. Dat verandert als ik op een grote doorgaande weg zit. Onvoorstelbaar zeg, de hemelsluizen gaan open en in een handomdraai staan de straten blank. Hmm, voelt allemaal een beetje koud aan. Dat is niet zo vreemd natuurlijk, maar mijn overhemd voelt wel heel koud aan. Gewoon doorrijden, je bent een bikkel of je bent een bikkel. Allengs voelt het nog kouder en natter aan, tijd voor een lunchstop en dan kan ik gelijk wat tegenmaatregelen nemen. Het regenpak wordt in ieder geval uit de bagagerol gehaald. Wat blijkt? Alles is goed droog tot aan mijn borst, van onderaf gezie dan. Daarboven is het goed nat geworden. Het overhemd moet er aan geloven, daaronder zit een thermoshirt. Ook dit voelt vochtig aan, maar is niet doorweekt. Zo moet het dan maar, uiteraard nu wel met het regenpak. Daarna zal het nog een paar keer regenen, maar niet zo veel meer als vanmorgen. Natuurlijk. El Guz stoort zich niet aan het weer en bromt vrolijk verder. Als de wegen weer een beetje opdrogen komt de lol ook weer bovendrijven.
Naarmate ik naar het noorden ga, wordt het droger en kouder. Op een gegeven moment zie ik, dat de Spanjaarden de stokken om tijdens de sneeuwperiode de weg te markeren al hebben geplaatst. Hé wacht eens even, ik heb geen sneeuwkettingen bij mij. De temperatuur is meestal af te lezen bij apotheken, zo ook in Spanje. Zucht, 5 graden.
Doordat ik voor vanmorgen de wekker niet had gezet en uiteraard door de regen, haal ik vandaag Pamplona niet en blijf ik steken in Ólvega, een stadje iets ten zuiden van Agreda. Er is hier één hotel en dat ziet er nogal luxe uit. Eigenlijk net iets te luxe voor die arme sloeber, maar voor een keertje mag het wel. Tenslotte ben ik in Spanje, een luxe hotelkamer heb je hier tenslotte voor de prijs van een middelmatig hotelletje in Frankrijk.
Het eten. Tja, ik ben in Spanje en wat er op de menukaart staat…. Ik heb geen idee. Ik google en het hoofdgerecht lijkt op een steak. Nou dan proberen we dat toch. Het voorgerecht is geen probleem, dit kennen wij in het westen ook wel, maar die steak blijkt twee stukken vet met bot te zijn en als je goed zoekt zit er nog wat vleesresten aan. Getverdemme! Wat een gore bende, brrr. Ach, als ik eind van deze week thuis kom heb ik een heerlijk diner verdiend. Ben, heb je al wat geld opzij gelegd?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Olvega

Op de Guzzi naar..... Islas Canarias

We schrijven 11 oktober 2014, nog even geduld en dan begint het motorseizoen weer. Toegegeven, ik heb dit jaar al eens eerder op de motor gereden (op de Guzzi tot Zaltbommel en de volgende dag met de Goldwing naar de Eifel). Waarom ik eigenlijk terug ben gegaan ben om de Wing te halen weet ik eigenlijk niet meer zo goed. Ik word er niet jonger op, denk ik.

Ik ga dus weer eens op pad, uiteraard met de motor en vanzelfsprekend met de oude trouwe Guzzi. Na mijn vorige reis heb ik weer eens een nieuwe accu gemonteerd, het kofferrek is versterkt (ben benieuwd of deze modificatie ook een verbetering zal blijken te zijn), de remklauwen zijn gereviseerd en ik heb een nieuwe voorband laten monteren. Daar de terugreis in medio november gepland staat, heb ik nog een andere modificatie aangebracht. Twee aluminium plaatjes, voor de treeplanken gemonteerd, zullen de koude wind om mijn voeten geleiden. Ook heb ik in een nieuw en warm motorpak geïnvesteerd. Kortom, de voorbereiding is ook nu weer uitmuntend en ik ben er van overtuigd, dat de reis rimpelloos zal verlopen.

Daar komt bij, dat ik na mijn vakantie een diner aangeboden zal krijgen. Mijn goede vriend Ben is zo aardig geweest dit genereuze aanbod te doen, als tegenprestatie verlangt hij alleen maar dat de Guzzi mij (al rijdend) weer veilig thuis brengt. Aardig hé, of is het meer naïef, want wat zou er nu mis kunnen gaan?

De bestemming is ook dit jaar weer Spanje. In Cadiz zal ik op 28 oktober inschepen en in de vroege morgen op de 30e oktober zal het prachtige geluid van de Guzzi in Las Palmas de Gran Canaria te horen zijn. Ruim een week later zal ik vanaf Sante Cruz de Tenerife aan een volgende cruise (nu richting Cadiz) beginnen. Daarna volgt nog een prachtige terugreis door het mooie Spanje.

Recente Reisverslagen:

15 November 2014

En weer thuis. jippie !/? * (doorstrepen wat...)

13 November 2014

Frankrijk kan toch leuk zijn

12 November 2014

Adios España, bonjour La France

11 November 2014

Waterballet in Spanje

10 November 2014

Weer terug in Spanje
Leo

Het is in de pre-pubertijd al begonnen, het verlangen om te reizen. En niet met een trein of vliegtuig, maar op 2 wielen. Eh, daar tussenin moet dan wel een motorblok zitten. De wereld verkennen, onbekende mensen ontmoeten, vreemde gerechten en biertjes proeven. het hoofd leegmaken en buiten leven zijn een paar van mijn drijfveren. Aan ideeën en bestemmingen geen gebrek, wel aan voldoende vrije tijd om dit ook te kunnen doen. Op mijn 16e trok er met mijn Zundapp op uit en vanaf mijn 18e heb ik op de motor een behoorlijk deel van Europa verkend. Na mijn scheiding in 2010 ging ik door een abnormaal diep dal. Gelukkig heb ik veel steun van een paar vrienden en kennissen gehad en vooral mijn schat van een dochter heeft mij geholpen die jaren door te komen. Ja je leest het goed, ik ben er nog niet hoor.

Actief sinds 11 April 2012
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 27256

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2014 - 15 November 2014

Op de Guzzi naar..... Islas Canarias

13 April 2012 - 27 April 2012

Leo a españa con el Moto Guzzi, 2012

Landen bezocht: